Friday, September 17, 2010

1. "Aku memang ramai kawan..jangan nak jeles tak tentu pasal,ktorg dah biasa gurau bersyg2''

2. ''Dah lame la aku xpegi club..''(sambil menari terhenju2 dalam kereta)

3."Ak mmg kuat minum,kaki mabuk,lepas putus tunang dulu,aku jadik terok.."

4.''Benti kat tepi aunty cina tuh jap,ak nak turun pg beli nombor ekor..''

DAN

5.''Nak pegi Chow Kit jap,nak pegi beli ganja,ak amik ganja je chemical2 sume aku xamik..."


SELAIN DARIPADA ITU

1. ''No celcom ni utk family aku je, no maxis ni kawan2..'' Yang peliknya, setiap kali jumpe hp celcom xade batery kan.? 

2. "Hp silent la tgh kerja.!" Yang peliknya time bercinta dulu dapat je setiap kali call kan.?

3. "Jangan nak merepek and pikir bukan2 boleh x..? Bz keje" Yang peliknya orang lain pun bz gak.artis pun sempat melayan peminatnye kan.?

4."Ko ingat ak nak ikot rentak ko,tgk2 ko yang ikot rentak aku balik" Yang peliknya ko mmg xpernah amik tau hati orang lain nih mcm mane kn.?

5." boleh tolong x.? mcm biase (topupkan)"..Yang pelik nye ko xmsg or call ak pun,tp kredit ko cpat je habis kan.?

6."xboleh.ak xnk sbb telefon kte bergaduh.." yang peliknye nape nak takut.? Sbb ko ade sorokkan sesuatu dari aku kan.?

7."bukan ak la yang minta gambar perempuan tuh,kawan ak yang minta.." Yang peliknya kawan ko xade telepon sendiri kan.?

DAN

8." Sorry da 2 hari xcntct,data2 dalam hp ni sume hilang.xtau mane pg.." Yang kelakarnya mcm mane boleh dpt balik data2 tuh,tepon xilang pulak kan.? (ketawa besar aku)


TAPI KENAPA

1. Aku bersabar dengan tingkah laku kau

2.Aku setia tunggu kau

3.Aku hormat siapa diri kau

4.Aku terima segala alasan BODOH yang kau berikan

5.Aku terima dengan rela keputusan yang aku buat

6.Aku xpernah persoalkan sape kau

DAN

7.Aku masih sayang dan rindukan kau


JANGAN BUAT MACAM NI KAT ORANG LAIN SEBAB

1.Dia sunyi..

2.Dia sakit sorang2..

3.Dia perempuan yang ada hati dan perasaan..

4.Dia perempuan yang perlukan perhatian dan kasih sayang..

5.Dia menangis,ko xkan tau..

6.Dia berdoa untuk kau..

DAN

7.Dia rela tgk kebahagiaan kau...


BERDOA

 " Ya Allah..Kau ampunilah dosa2 hambamu itu,sesungguhnya hamba mu itu leka dengan kemewahan dan ketaksuban di dunia ini.Kau buka kanlah pintu hatinya Ya Allah,Kau bukakan lah pintu Taubatnya Ya Allah.Kau sinarilah hidupnya Ya Allah,Kau Berikanlah petunjuk jalan yang benar untuknya Ya Allah,Kau berkatilah hidupnya Ya Allah..Kau bimbinglah dia..Kau sayangilah dia Ya Allah"

dan

"Ya Allah..Kau ampunilah dosa hambamu ini,sesunggunya hambamu ini sangat lemah disisi mu Ya Allah,Kau kuatlah hati hambamu ini,Kau tabahkan lah hati hambamu ini..Kau izinkan lah air mata hambamu ini mengalir jika pada ia hanya betul-betul perlu mengalir Ya Allah..Kau kuat dan teruskanlah jodoh ini,kalau ini jodoh yang terbaik untuk ku Ya Allah..Kau izinkan ak menjadi isteri yang mulia dan solehah disisinya Ya Allah..Aku redha dengan segala qadaq dan qadar yang telah ditentukan oleh takdir hidupku Ya Allah.."

Amin..Amin Ya Rabbalalamin..




No comments: