Friday, August 7, 2009

kawan..'suke goyang kaki sebelah..'

Bila aku teringat je.hati aku jadik sebak...
sebak mengenangkan kejauhan seorang yg bernama 'kawan'..
Entah la..aku letih sangat dgn sandiwara dunia,letih dgn hakikat
berjumpa dengan macam-macam jenis orang.
"......hilangnye ko,satu benda yg buat hati aku terguris terasa rindu kat ko..
aku xmampu tunjuk.sbb aku jarang sekali menangis dengan orang yg bergelar 'kawan'..
TAPI terdetik dalam hati aku sebenarnya aku masih rindu ko..gelak ko yg buat aku tergelak same,telatah ko,sedih...ak xmampu nk tunjuk..aku takut dgn orang keliling aku.aku takut dgn mulut orang..'kawan' persahabatan kite dr sem satu smpai kini ak xkn lupe kn smpai bile2..persahabtan kite yg makin retak buat aku,termenung panjang..kesalah yg kita lalui aku akui,kesalah dari diri kita yg belum cukup sempurna ni...
Bulan dan bintang
Bersinar berkelipan
Dan menerangikeindahan malam
Tanpamu bulanMalam kegelapan
Tanpamu bintangHilanglah keindahan.
Ini kisah tentang bulan
Bulan bintang jadi kawan
Bergitulah persahabatan
Yang cuba kami eratkan
Moga berkekalan selamanya.
Bergitulah kami hidup lima sekawan
Sesama berjanji susah senang dirasa
Dibawah sinaran cahaya bulan bintang
Menjadi saksi janji kami semua
lagu 'tentang bulan' yg kita simpan dari awal perkenalan xkan aku lupakan sampai bile2..'kawan' ape pun yg terjadi, aku nk ko tau yg aku xkn lupekn ko hingga akhir hayat aku..tangis aku dlm diam sbb aku syg ko,aku tersepit dengan 2 keadaan.maafkan aku..ape pun yg terjadi,aku sentiasa doakn yg terbaik utk kebahagiaan dan kejayaan ko..,InsyaAllah.."
ikhlas,
Nurdiyana Binti Mohd Amin

1 comment:

Anonymous said...

diyana..
you make me speechless..
thanx babe coz still support me..
ak akan ingt smpai mati..